vrijdag 22 maart 2013

One Zentangle A Day - nieuw werk - OZAD last work

Al weer een paar daagjes geleden heb ik verschillende dagen van OZAD (One Zentangle A Day - Beckah Krahula) gemaakt. Hieronder mijn resultaten.

A few days ago I made several days of OZAD (One Zentangle A Day - Beckah Krahula). Below my results:


Dag 31 is de opdracht om een letter te 'vergulden'. Dit vind ik een erg leuke uitdaging, dus ik ging lekker aan de slag. In dezelfde etui waar mijn gouden gelpen (van Sakura) inzit, zitten ook mijn Glaze-pennen (ook Sakura ;) ). Ik vond het goud niet zo heel erg goud, dus ik probeerde in deze tegel met extra potlood grijs voor schaduw én de gele glaze-pen over het goud. Het werd meteen een stuk 'schitterender'. De "A" heb ik met deze laagjes gemaakt. De "L" heb ik met alleen de gouden gel-pen gekleurd.

At day 31 we had to illuminate a letter/character. This is a very nice challenge, so I took off. In  the same pen-holding-bag I have my golden gelpen (Sakura's) I also have my Glaze-pens (Sakura also ;) ). I thought the golden gelpen wasn't that gold as I would think, so in this tile I tried with grey for shade ánd the yellow Glaze-pen on top of the gelpen. I think it makes the illumination quit a bit brighter. The "A" I made with this double layer. The "L" I only illuminated with the golden gelpen.

De volgende 2 tegels heb ik gemaakt geïnspireerd door dag 9. Ik had het boek toen nog niet goed gelezen en het was eigenlijk de bedoeling dat je alleen de in de vorige dagen geïntroduceerde tangles zou gebruiken. 
Ik heb ze gemaakt op zwart dun-knutsel-karton en ik heb getekend met een witte "koolstof" potlood (eigenlijk krijt in een houtje) en een witte gelpen. Ik vind het een leuk effect geven, wit op zwart ipv andersom. Ja, hier zal ik ook wel vaker mee gaan spelen :)

The next to tiles I made inspired by day 9. I hadn't read the book thoroughly yet and it was the purpose to only use tangles which were introduced in the days before. 
I made these tiles on black crafts-thin-cardboard and I drawned them with white charcoal pencil and a white gelpen. I think the effect is nice, white on black instead of the other way around. Yes, I will be playing with this more often :) .


Deze laatste tegel heb ik getekend aan de hand van dag 7: het gebruik van tangleations. Hier had ik wel zin in. Ik gebruikte Poke Leaf met Amaze, Knightsbridge met Isochor, Holibaugh met Printemps en Mooka met Nipa-strepen.
En ik vind het leuk gelukt :)

This last tile I made using day 7: using tangleations. I fancied this. I used Poke Leaf with Amaze, Knightsbridge with Isochor, Holibaugh with Printemps en Mooka with Nipa-striping.
And I think I did a nice job :)



Het is je vast wel opgevallen dat ik een nummer naast mijn initialen zet aan de voorzijde van een tegel. Hiermee kan ik (en iedereen) mijn ontwikkelingen op tangle-gebied volgen. Aan veel tegels die ik op internet zet, kun je zien dat ik het getekend heb in een soort notitieboek. Dit is een A6-formaat dummy. Een dummy is een boek met lege blaadjes met een harde kaft.

You've probably seen I put a number next to my initials. This way I (and others) can follow my development in tangling. On much tiles I publish you see it is made in a kind of notebook. It's a dummy size A6. A dummy is an empty-paged hardcover book.

Tot ziens een volgende keer weer,
tangle-groeten van Arja

hope to see you later on!
tangle-greetings, Arja

Geen opmerkingen:

Een reactie posten